اطلاعات تخصصی پکیج : همه چیز درباره پکیج

پکیج دیواری چیست؟ چه مزایایی دارد؟

به وسیله پکیج دیواری می توان از مزاحمت موتورخانه و شوفاژ راحت شد. از پکیج دیواری می توان برای گرم کردن آب مصرفی خانواده و حتی آبگرم مورد نیاز شوفاژ استفاده نمود.
در گذشته هزینه های بسیاری جهت گرمایش تولیدی توسط موتورخانه ها هزینه می شد. علاوه بر هزینه ، سوخت و نگهداری آنها کار سخت و زمان بری بود. مثلا تعمیر پکیج بسیار ساده تر از یک موتورخانه با حجم بزرگ و پیچیده است. همچنین در مصرف هزینه ها بسیار صرفه جویی می شود. پکیج ها فضای کمی اشغال می کنند، مخصوصا پکیج های دیواری. بازدهی بالایی دارند . هر واحد از پکیج جداگانه ای استفاده می کند که این باعث استقلال واحد های مسکونی می شود. مزیت های بیشمار پکیج دیواری سبب محبوب شدن آنها در ارگان های اجرایی هم شده است. به گونه ای که این روز ها کمتر استفاده از موتورخانه ها مشاهده می شود.
پکیج دیواری معمولا داخل آشپزخانه و یا آبدارخانه بر روی دیوار نصب می شود . که جهت ایجاد ایمنی بهتر است از دودکش دو جداره استفاده شود. بدین گونه هوای مورد نیاز دستگاه از محیط بیرونی تامین می گردد و خطری ساکنین را تحدید نخواهد کرد.

از جمله مصارف پکیج گرم کردن خانه یا ساختمان های تجاری با استفاده از گرمایش از کف، رادیاتور، فن کوئل می باشد. همچنین آب گرم مصرفی واحد ها را نیز مهیا می کند .اگر بخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید می توانید از ترکیب پکیج و کویل آب گرم استفاده نمایید. بدین گونه گرمای بهتری با هزینه کمتری خواهید داشت.

اطلاعات تخصصی پکیج
اطلاعات تخصصی پکیج

عملکرد پکیج در حالت تابستانی چگونه است؟
در این حالت هنگامی پکیج شروع به فعالیت می کند که نیاز به آب گرم باشد، این عملیات به صورت اوتوماتیک انجام می شود . هنگامی که شیر آب گرم باز می شود ، سنسور فشار ،مشعل را روشن می کند و بعد از بستن شیر آب گرم پکیج خاموش می شود.این دستور از طریق برد کنترل الکترونیک صادر می شود .مبدل حرارتی ثانویه پوسته- لوله فورا آب گرم را تولید می کند.
عملکرد پکیج دیواری در حالت زمستانی چگونه است؟
وضیفه پکیج آبگرم در فصل زمستان متفاوت است. چون علاوه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدار های گرم کننده را نیز گرم نماید. در این سیستم اولویت با آب گرم مصرفی است. وقتی شیر آب گرم باز می شود. سنسور برقی مدار رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می نماید. اما این موقت است و با بسته شدن شیر آب گرم مدارآبگرم رادیاتور وصل می گردد. به این گونه همیشه آب گرم به صورت آنی در دسترس است.

جهت اطلاعات بیشتر و آشنایی با نحوه فعال کردن حالت زمستانی پکیج دیواری به نوشته “حالت زمستانی پکیج” مراجعه کنید. برای راحتی اینجا (حالت زمستانی پکیج) کلیک کنید

 

مزایای استفاده از پکیج نسبت به موتورخانه های حرارت مرکزی چیست ؟
-استقلال مصرف‌کننده
-معافیت مصرف‌کننده از هزینه شارژ و نگهداری سیستم‌های مشترک
-در دسترس بودن پکیج شوفاژدیواری: به دلیل نصب در آشپزخانه و دسترسی آسان به آن، امکان تنظیم دستگاه مطابق با سلیقه و نیاز مشتری و سهولت استفاده (بدون نیاز به رفت و آمد به خارج از واحد) همراه با افزایش رفاه مشتری وجود دارد.
-کاهش هزینه‌ مشترک: به دلیل عدم استفاده از سیستم مشترک، در صورت وجود واحد خالی در ساختمان و یا در هنگام سفر، اجباری برای پرداخت هزینه اضافی وجود ندارد.
مدیریت واحد دستگاه:‌ هر زمان از سال امکان روشن یا خاموش دستگاه و کم یا زیاد کردن درجه آن وجود دارد.
-کاهش هزینه گاز مصرفی: با توجه به راندمان بالا و مصرف کمتر گاز، از افزایش تصاعدی هزینه گاز ساختمان جلوگیری می‌شود.
-کاهش هزینه تعمیرات: هزینه نگهداری لوله‌ها، اتصالات و همچنین هزینه عایق کاری به علت کوتاه تر بودن مسیر لوله‌کشی کاهش می‌یابد.

بهترین مدل پکیج شوفاژدیواری کدام است؟
هر مدل برای شرایط خاصی طراحی شده است.
مدل مناسب با توجه به نیاز مشتری، شرایط ساختمان، مصالح به کار رفته شده و منطقه آب و هوایی محل نصب مشخص می‌شود.برای مثال پکیج های مخزنی جهت نصب در مناطقی که رسوبات آب زیاد است و یا از دستگاههای هوایی استفاده شده است پیشنهاد میشود.
.
تفاوت پکیج‌های شوفاژ دیواری مدل محفظه احتراق بسته (فن دار) با پکیج‌های شوفاژدیواری معمولی چیست؟
تفاوت این مدل محصول با مدل‌های معمولی پکیج شوفاژ دیواری این است که محفظه احتراق این نوع مدل‌ها بسته است و عمل تخلیه دود و مکش هوا از طریق یک دودکش دوجــداره مخصــوص صــورت می پذیرد. این مدل‌ها به یک فن نیز مجهز می باشند تا به کمک دودکش دوجداره، هوای لازم برای احتراق را از فضای آزاد به دستگاه برساند و گازهای ناشی از احتراق را به فضای آزاد هدایت نماید. به این ترتیب کیفیت هوای محل نصب نیز حفظ می گردد.

آیا مدل های فن دار پکیج‌ شوفاژ دیواری در صورت قطع برق و از کار افتادن فن، ایمنی لازم را خواهند داشت؟
بله, در هنگام قطع برق جریان گاز نیز قطع شده و ایمنی لازم را به وجود خواهد آورد.

در حال حاضر از موتورخانه مرکزی استفاده می کنیم، آیا برای جایگزینی آن با پکیج شوفاژدیواری نیاز به تغییر در لوله کشی داریم؟
بله، لازم است لوله کشی از رایزرهای مربوط به موتورخانه کور شود و لوله کشی های رفت و برگشت در داخل واحد به پکیج شوفاژدیواری وصل شوند.همچنین می توان از پکیجهای موتورخانه ای با راندمان بیش از ۱۰۷ درصد استفاده نمود که نیاز به تغییر لوله کشی نیز نمی باشد.

نصب رایگان پکیج شامل چه مواردی می‌باشد؟
نصب دستگاه روی دیوار، نصب اتصالات مربوط به لوله کشی آب و شیلنگ گاز منزل و اتصال لوله های دودکش به مسیر دودکش منزل لوله کشی آب و گاز بخشی از تاسیسات منزل مشتری بوده و لازم است که از پیش آماده باشند، در غیر این صورت مشمول پرداخت هزینه خواهند بود.
هزینه آمدورفت سرویسکار مجاز به عهده مشتری است.

عملکرد مدارهای گرمایش و آب گرم مصرفی چگونه است؟
عملکرد زمستانی: این دستگاه در فصل زمستان آب گرم مدار گرمایش را تامین می کند. وقتی شیر آب گرم مصرفی باز می‌شود با عبور جریان آب از سوییچ جریان(در مدلهای لحظه ای)، این سوییچ فعال شده و با ارسال فرمان به برد مدار رادیاتورها موقتا قطع و تمام توان حرارتی بر روی گرم کردن آب گرم مصرفی متمرکز می شود. به این ترتیب آب گرم مصرفی نیز به صورت فوری تامین می گردد. بلافاصله پس از بسته شدن شیر آب گرم مصرفی، تمام توان گرمایش جهت گرم کردن آب شوفاژها متمرکز می شود.
عملکرد تابستانی: در این حالت دستگاه تنها در هنگام نیاز به تامین آب گرم مصرفی به صورت اتوماتیک روشن می شود. هنگامی که مصرف کننده یکی از شیرهای آب گرم را باز می‌کند(در مدل های لحظه ای, در مدلهای مخزنی تا زمانی که دمای آب به حد تعیین شده توسط ترموستات برسد) فرمان روشن شدن مشعل صادر شده و آب گرم مصرفی با بهره گیری از مبدل حرارتی تامین می شود. با بسته شدن شیر آب گرم مصرفی، بلافاصله دستگاه خاموش می شود(در مدلهای لحظه ای).

سایز دودکش مورد نیاز برای استفاده از پکیج شوفاژدیواری چقدر است؟
قطر مورد نیاز برای دودکش پکیج‌های بدون فن ۱۵ سانتیمتر است. اما در صورتی که سایز دودکش محل مورد نیاز شما کمتر از ۱۵ سانتیمتر باشد می توانید از مدلهای فن دار استفاده نمایید. لازم به ذکر است این مدل پکیج شوفاژدیواری که محفظه احتراق آن بسته است با استفاده از یک دودکش مخصوص دو جداره نصب می‌شود و دارای یک فن برای تخلیه محصولات حاصل از احتراق و همچنین مکش هوای مورد نیاز احتراق از فضای خارج محل نصب (فضای آزاد) می باشد. به طوری که هوای مورد نیاز برای احتراق از لوله بیرونی دودکش وارد و دود حاصل از احتراق از لوله داخلی خـــارج می شود و به این ترتیب از هــوای فضــای داخل ساختمان استفــاده نمی شود. در صورت تمایل می‌توانید از خدمات رایگان کارشناسی نصب شرکت نیز استفاده نمایید.

هر چند وقت یک بار، رسوب‌زدایی لوله های پکیج شوفاژدیواری ضروری است؟
بستگی به میزان سختی آب منطقه و املاح موجود در آب دارد.همچنین میتوان جهت پایین آوردن میزان سختی آب از فیلترهای رسوبگیر استفاده نمود.دمای کارکردی پکیج نیز تاثیر بسزایی در این زمینه دارد.

آیا در مناطقی که املاح و رسوب آب زیاد است، استفاده از پکیج شوفاژدیواری مناسب است؟
بله, می توان از پکیج های دو مبدله استفاده نمود و همچنین جهت رسوب گرفتن کمتر می توان از مدلهای مخزنی استفاده نمود.
بهترین راهکار برای کمتر رسوب گرفتن مبدل پکیج شوفاژدیواری چیست؟
خرید مدل مناسب با توجه منطقه شما و همچنین استفاده از فیلترهای رسوبگیر بر سر راه ورودی پکیج

برای آپارتمانهای کمتر از ۶۰ متر مربع چه نوع پکیجی پیشنهاد می کنید؟
بر طبق مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان ، نصب پکیج در آپارتمان های کمتر از ۶۰ متر مربع در صورتی امکان پذیر است که هوای مورد نیاز احتراق از فضای خارج محیط مسکونی تامین شود.بهترین گزینه استفاده از پکیج فن دار با دودکش دوجداره است. همه سطوح بتوانيم با كارآفريني هاي بيشتر، خدمات افزون تري را ارائه نماييم.

برای آپارتمانهای با درزبند کامل درب ها و پنجره ها چه نوع پکیجی پیشنهاد می کنید؟
برای آپارتمانهای با درزبند کامل مانند آپارتمان هائی کمتر از ۶۰ متر مربع هوای احتراق باید از فضای خارج محیط مسکونی تامین شود.

برای آپارتمانهای با درزبند کامل درب ها و پنجره ها چه نوع پکیجی پیشنهاد می کنید؟
حداقل قطر دودکش ۱۵۰ میلی متر است و ترجیحا به شکل دایره باشد.

حداقل ارتفاع دودکش در پکیج های بدون فن چقدر است؟
حداقل ارتفاع سه متر است.

در مورد نصب پکیج در بالکن چه نوع پکیجی را پیشنهاد می کنید؟
دستگاه پکیج فن دار با دودکش دوجداره پیشنهاد می گردد.

حداکثر فاصله مصرف آب گرم (حمام و ظرفشوئی) تا دستگاه پکیج چقدر است؟
مطلوبترین فاصله کمتر از ۷ متر است.

نحوه پر کردن و بالا بردن فشار مدار شوفاژ که توسط مانومتر نمایش داده می شود چگونه است؟
توسط شیر پر کن زیر دستگاه فشار را تا حد مطلوب یعنی ۱ تا ۱٫۵ باربالا برده وسپس شیر مورد نظر را می بندیم.توجه داشته باشیدکه شیرهواگیری روی پمپ بایستی همیشه بازباشد تا هوای محبوس شده درسیستم ازاین طریق تخلیه گردد.

در صورت بالا رفتن فشار(مانومتر) چه کاری باید انجام داد؟
در صورتیکه دستگاه اشکال فنی نداشته باشد و صرفا آب بیش از اندازه پر شده باشد،با تخلیه آب مدار شوفاژکه بهتر است از طریق شیر هواگیری رادیاتور داخل حمام و یا آخرین رادیاتور انجام شود.

هر کدام از ولوم های روی پکیج دیواری چه کارایی دارند؟
در مدل های آنالوگ (B,M,E)ولوم سمت راست برای روشن و خاموش کردن کلی می باشد.ولوم وسط برای تنظیم دمای آب گرم مصرفی و ولوم سمت چپ تنظیم دمای شوفاژ (گرمایش)که در عین حال ولوم انتخاب فصل دستگاه نیز می باشد. و در مدل های دیجیتال (L) ولوم سمت راست تنظیم کننده دمای آب گرم مصرفی ، ولوم وسط تنظیم کننده دمای مدار گرمایش می باشد. و ولوم سمت چپ نقش روشن وخاموش کردن ،ولوم انتخاب فصل و حالت ریست را عهده دار می باشد.

هواگیری رادیاتورها به چه روشی انجام می شود؟
ابتدا دستگاه را خاموش می کنیم و بعد از گذشت چند دقیقه تک به تک و از طریق پیچ هواگیری که در انتهای هر رادیاتور می باشد کارهواگیری را انجام می دهیم و در نهایت فشار دستگاه را بین۱تا ۱٫۵ بارتنظیم کرده و دستگاه را روشن می کنیم.

حالت زمستانه وتابستانه کردن پکیج های آنالوگ:
اگرولوم گرمایشی بر روی صفرقرارگیرد پکیج درحالت تابستانه بوده واگرگرمایشی فعال باشه(بر روی صفرباشد)پکیج درحالت زمستانه کار خواهد کرد.

حالت زمستانه وتابستانه کردن پکیج های دیجیتال:
ولوم انتخاب فصل (ولوم سمت چپ پانل)امکان انتخاب حالت تابستان وزمستان رابه صورت مجزا فراهم می نماید.

ولوم رادیاتور و ولوم آب گرم مصرفی روی چه درجه ای باید باشد؟
حداقل میزانی که بتواند جوابگوی مصرف کننده باشد ، کافی است .در واقع بر حسب نیاز مصرف کننده تنظیم می شود.

حداقل فاصله زیر دستگاه پکیج تا کف زمین چقدر می باشد؟
یک متر

برای جلوگیری از یخ زدن دستگاه پکیج چه اقدامی باید صورت گیرد؟
الف: سیستم ضد یخ زدگی اتوماتیک دستگاه (دستگاه به برق وصل وکلید پاور روشن بوده وشیر گاز متصل به دستگاه باز باشد) ب-به سیستم شوفاژ ماده ضد یخ زدگی مخصوص شوفاژ را اضافه نمائید(از ضد یخ اتومبیل استفاده ننمائید.(. ج-دستگاه را در حالت حداقل ظرفیت نگه دارید. عملکرد ضد یخ اتوماتیک در پکیج دیواری دیجیتال (L) و آنالوگ (B,M,E) متفاوت می باشد. در دستگاه های دیجیتال(L): شیر گاز دستگاه باز باشد . عقربه فشار دستگاه بین ۱ تا ۱٫۵ بار تنظیم باشد . دوشاخه دستگاه به برق متصل باشد. کلید انتخاب فصل را در وضعیت ۰ قرار می دهیم. در دستگاه های آنالوگ (B,M,E) : شیر گاز دستگاه باز باشد. عقربه فشار دستگاه بین ۱ تا۱٫۵ بار تنظیم باشد. کلید روشن خاموش را در وضعیت ۱ (روشن) قرار می دهیم. کلیدهای تنظیم دمای آب گرم و شوفاژ را در وضعیت ۰ قرار می دهیم.

در صورتی که شعله پکیج دیواری بعد از چند ثانیه پس از روشن شدن خاموش شود چه اقدامی باید صورت گیرد؟
نیاز به بازدید سرویسکار دارد.

اگر پکیج قبل از شروع کار (روشن بودن فن) متوقف شود و چراغ راه اندازی مجدد (reset) روشن گردد چه اقدامی باید انجام داد؟
با توجه به کد خطایی که در دفترچه دستگاه مشخص شده است اقدامات بعدی را انجام می دهیم.

در صورت عدم سکونت در واحد مسکونی وبرای تخلیه آب دستگاه پکیج چه اقدامی باید صورت گیرد؟
تخلیه سیستم آب گرم مصرفی ۱-شیر آب سرد ورودی به دستگاه را ببندید. ۲-شیر آب گرم را باز نمائید. ۳-مهره مربوط به اتصال آب سرد ورودی و آب گرم مصرفی به دستگاه را شل نمائید. ۴-لوله های اتصالات روکار قبل از شیر آب سرد ورودی به دستگاه را عایق نمائید. تخلیه سیستم شوفاژ به روش ذیل انجام می شود: الف -مدار آب شوفاژ را تخلیه نمائید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس با تعمیرکار