تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی:  پکیج گرمایشی علاوه بر تامین آب گرم مصرفی در منزل، آب گرم مورد نیاز برای شوفاژها را در زمستان فراهم می کند. استفاده از پکیج گرمایشی زمینی به نسبت آبگرمکن ها و سیستم شوفاژخانه مرکزی مزایای بسیاری دارد. پکیج از نظر میزان صدا بسیار کم صداتر بوده و نوسانات دمای آب در آن اصلا محسوس نیست. روشن شدن و کارکرد آن در مقایسه با آبگرمکن و شوفاژ خانه مرکزی بسیار کم صداتر است و از همه مهمتر راندمان آن در مقایسه با سیستم شوفاژخانه مرکزی بالاتر است. از دیگر مزایای استفاده از پکیج، اشغال فضای کمتر در مقایسه با سیستم شوفاژ خانه مرکزی می باشد.

تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی
تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی

ظرفیت پکیج گرمایشی زمینی با توجه به شرایط آب و هوایی، موقعیت ساختمان و نوع عایقبندی مشخص می شود. جهت انتخاب مناسب ترین پکیج حتما ظرفیت آنرا محاسبه نمایید. 

تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی

پکیج های زمینی معمولا دارای مخزن کوئل دار یا مخزن ذخیره آبگرم بوده و در برخی مدل ها از مشعل جداگانه استفاده می کنند.

پکیج های زمینی در فضاهایی که نیاز به گرمایش بیشتر داشته و امکان برآور نیاز آن با پکیج دیواری نیست استفاده می شود.

 ویلاها و ساختمان های چند طبقه از مشتریان عمده پکیج زمینی می باشند. 

 

تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی
تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی

 

پکیج گرمایشی دستگاهی است که جایگزین موتورخانه مرکزی شوفاژ گردیده و تامین گرمایش محیط، به وسیله رادیاتورها، گرمایش از کف و فن کویل را تامین می نماید و همچنین مانند آبگرمکن، پکیج گرمایشی آب گرم بهداشتی جهت مصارف روزمره از قبیل شستشو، استحمام و غیره را فراهم می نماید.گرمایش مطبوع محل سکونت و آب گرم بهداشتی، همواره از نیازهای اولیه بشر بوده و می باشد. شاید هنوز هم استفاده از کرسی های ذغالی و بخاری های نفتی را در بعضی از نقاط کشور عزیزمان شاهد باشیم، ولی حقیقت این است که با توجه به فراوانی گاز طبیعی و برقراری امکان دسترسی به این موهبت الهی، تکنولوژی رابر آن داشته است که راهکارهای جدیدی را برای بشر مهیا سازد.پکیج گرمایشی در دو مدل دیواری و زمینی موجود می باشد و در حال حاضر پر کاربردترین وسیله، پکیج گرمایشی می باشد و متداول ترین وسیله ایجاد گرمایش در سراسر دنیا است.

انواع پکیج زمینی:
پکیج گرمایشی در دو مدل  پکیج دیواری و پکیج زمینی موجود می باشد و در حال حاضر پر کاربردترین وسیله، پکیج گرمایشی می باشد و  متداول ترین وسیله ایجاد گرمایش در سراسر دنیا است.

نحوه ی عملکرد زمستانی پکیج زمینی:
پکیج گرمایشی در فصل زمستان آبگرم مدار گرم کننده را تامین می کند. وقتی شیر آبگرم مصرفی باز شود با عبور جریان آب از سنسور فشار میکروسوِئیچ، این سنسور فعال شده، با ارسال فرمان به شیر سه طرفه ی برقی از طریق برد کنترل الکترونیک مدار رادیاتور ها موقتا قطع شده و آب مدار گرم کننده به مبدل حرارتی ثانویه هدایت می شود. به این ترتیب آبگرم مصرفی به صورت فوری تامین می گردد. بلافاصله پس از بسته شدن شیر آبگرم مصرفی شیر سه طرفه ی برقی به طور خودکار آبگرم مدار گرم کننده را به مدار رادیاتور هدایت می کند.

نحوه ی عملکرد تابستانی پکیج زمینی:
در این حالت پکیج گرمایشی، تنها در زمان نیاز به تامین آبگرم مصرفی به صورت خودکار روشن می شود.هنگامی که مصرف کننده یکی از شیرهای آبگرم را باز می کند فرمان روشن شدن مشعل از طریق میکروسوئیچ سنسور فشار و برد کنترل الکترونیک صادر شده و آبگرم مصرفی با بهره گیری از مبدل حرارتی ثانویه به صورت فوری تامین می شود. با بسته شدن آبگرم مصرفی بلافاصله دستگاه خاموش خواهد شد.

تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی

سولات رایج پکیچ زمینی

آیا می توان پکیج زمینی را داخل آپارتمان یا تراس نصب کرد؟

  • پکیج زمینی به دلیل داشتن مشعل فن دار و ایجاد سروصدا برای نصب داخل آپارتمان و تراس مناسب نیست .

آیا پکیج زمینی بصورت خودکار آبگیری می کند؟

  • خیر- شیرپرکن پکیج زمینی ، دستی است و فشار آب باید بین 5/1 تا 7/1 بار باشد .

قطر دودکش جهت نصب پکیج زمینی چند سانتی متر است؟

  • قطر دودکش باید 15 سانتی متر باشد .از بکار بردن دودکش افقی با زانوهای اضافی در مسیر دودکش خودداری فرمائید .

نصب و گارانتی پکیج زمینی چگونه است؟

  • نصب پکیج زمینی با هزینه مشتری و توسط تکنیسین مجرب انجام می گیرد و از زمان نصب به مدت یکسال دارای گارانتی قطعات می باشد .

تفاوت پکیج دیواری و پکیج زمینی

پکیج های زمینی دارای مخزن آب گرم بوده و دیگ چدنی دارند ظرفیت حرارتی آنها از 28 کیلو وات تا 150 کیلو وات است
پکیج های دیواری معمولا مخزن آبگرم ندارند و با مبدل حرارتی کار می کنند ظرفیت حرارتی آنها از 18 کیلو وات تا 32 کیلو وات است.

پکیج دیواری فضای کمتری را اشغال می کنند و بیشترین کاربرد آن در یک واحد مسکونی است ولی پکیج زمینی را می توان برای تامین آب گرم چندین واحد استفاده کرد.

 

 

تعمیر پکیج بوتان در کرج | سرویس پکیج بوتان در کرج
تعمیر پکیج بوتان در کرج | سرویس پکیج بوتان در کرج

 

خدمات پکیج ایران رادیاتور در کرج
خدمات پکیج ایران رادیاتور در کرج

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید

این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

تماس با تعمیرکار